Kluczowym elementem inwestycji była budowa bezkolizyjnego węzła (z 2 rondami, 4 łącznicami i łącznikiem rond), który rozdzielił ruch lokalny od tranzytowego (węzeł łączący DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną).
- Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi powstał chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej, dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej - mówi Arkadiusz Bąk - dyrektor MZUIM w Tychach.
W ramach inwestycji przebudowano istniejące skrzyżowania z drogami lokalnymi: Długą, Urbanowicką, Pogodną, Miłą, Główną, Kościelną, Oświęcimską, Mysłowicką oraz drogami wewnętrznymi. Powstały zatoki autobusowe, zamontowano ekrany akustyczne, energooszczędne oświetlenie typu LED, przebudowano sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Wartość inwestycji wyniosła 132 mln zł, z czego aż 85 proc. stanowiło dofinansowanie z UE. Na tym, nie koniec.
Trwają przygotowania do inwestycji na ul. Lokalnej. Zostanie przebudowana istniejąca droga, powstaną dwa ronda, zjazdy, ścieżka rowerowa, chodniki oraz ciąg pieszo-rowerowy. Wykonana zostanie także kładka dla pieszych i rowerów nad potokiem tyskim oraz m.in. kanalizacja deszczowa i oświetlenie.
Trwają także prace projektowe związane z modernizacją ulicy Oświęcimskiej na odcinku od ul. Serdecznej w Tychach do ul. Homera w Bieruniu - gdzie powstaną, m.in. ścieżki rowerowe.
Tyski MZUIM w planach ma także ogłoszenie przetargu na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Mysłowickiej, która będzie powiązana z modernizacją ul. Wygody. W planach jest, m.in. budowa ścieżki rowerowej, mostu nad rzeką Mleczną, części kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, kanału technologicznego oraz dobudowa chodników.
Andrzej Dziuba, prezydent Tychów
Modernizujemy istniejące drogi, budujemy ścieżki rowerowe, chodniki, ronda, zatoki autobusowe oraz rozbudowujemy infrastrukturę techniczną - to tylko przykłady podejmowanych działań. Inwestycje realizowane przez Tychy na granicy naszego miasta i powiatu bieruńsko-lędzińskiego przynoszą znaczące zmiany infrastrukturalne i przyczyniają się do poprawy komunikacji pomiędzy gminami oraz co niezwykle istotnie - mają wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców i wszystkich podróżujących.
Marek Spyra, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego
Po kilku latach starań o dokończenie drugiego etapu modernizacji ulicy Wygody łączącej Lędziny i nasz powiat z Tychami, we wrześniu minionego roku udało nam się rozstrzygnąć pozytywnie przetarg oraz przekazać plac budowy firmie wykonawczej. W ramach tej inwestycji wykonana zostanie nowa podbudowa. Powstanie nowa nakładka asfaltowa oraz wybudowana będzie ścieżka rowerowa. Ścieżki rowerowe coraz bardziej wpisują się w krajobraz powiatu bieruńsko-lędzińskiego i widać, że są potrzebne. W zeszłym roku oddaliśmy do użytku ścieżkę wzdłuż ul Jagiellońskiej, a niedawno na ul. Satelickiej. Mam też nadzieję, że do końca tegorocznych wakacji powstanie ścieżka wzdłuż ulicy Wygody. Pozwoli nam to jeszcze bardziej uatrakcyjnić ofertę spędzania wolnego czasu w naszym powiecie. Co bardzo ważne, udało nam się wypracować wspólnie z tyskim samorządem i prezydentem Andrzejem Dziubą kontynuację tej inwestycji. Tychy w tym roku przystąpią do prac projektowych i miejmy nadzieję, że w 2024 r. rozpoczną po swojej stronie budowę ścieżki rowerowej. Cały odcinek, z dotychczas istniejącymi już ciągami pozwoli na bezpieczne wycieczki rowerowe aż do Paprocan. Łączny koszt inwestycji to ponad 6,5 miliona złotych. Cieszy fakt, że tego typu inwestycje potrafią połączyć nasz powiat z Tychami. Oprócz Lędzin ścieżka rowerowa łącząca nas z tym miastem powstanie również w Bieruniu. Łącznie po stronie powiatu powstanie szlak rowerowy o długości 1,6 km co w połączeniu z pierwszym etapem tej inwestycji daje nam ponad dwa kilometry.
Krystian Grzesica, burmistrz Bierunia
Wysoka pozycja Bierunia w „rowerowych” rankingach nie bierze się z przypadku. Od lat konsekwentnie rozbudowujemy w naszym mieście infrastrukturę rekreacyjną, której jednym z głównych elementów są ścieżki rowerowe. W tych działaniach nie jesteśmy sami, bo budowa ścieżek rowerowych jest także rozwojowym priorytetem, m.in. Tychów. Ważne, aby na poziomie samorządów koordynować inwestycje rowerowe, bo dzięki temu możemy mieszkańcom zaoferować większą siatkę, połączonych tras. Współpraca z Tychami jest pod tym względem wzorcowa.
Napisz komentarz
Komentarze