Coraz bliżej domknięcia 40 km odcinka S1 Mysłowice – Bielsko-Biała. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy na odcinku od Mysłowic do Bierunia.
Najkorzystniejsza ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała wykonanie inwestycji za niespełna pół miliarda zł. Jednocześnie zadeklarowała przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. GDDKiA teraz przekaże dokumentację przetargową do Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia standardowej kontroli uprzedniej. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP, do podpisania umowy mogłoby dojść na przełomie maja i czerwca tego roku. Tym samym wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej o długości ponad 40 km byłyby na etapie realizacji.
S1 Mysłowice – Bieruń
Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
S1 Bieruń – Oświęcim
30 listopada 2021 r. podpisano umowę na realizację drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Wartość umowy to ponad 212 mln zł. Trwa projektowanie inwestycji. Planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to III kwartał 2022 r.
S1 Oświęcim – Dankowice
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę tego odcinka podpisano 14 maja 2020 r. Wartość kontraktu to 989,7 mln zł. Kończymy obecnie etap projektowania trasy pomiędzy węzłem Oświęcim a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na III kwartał 2023 r.
S1 Dankowice – Bielsko-Biała
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę podpisaliśmy 3 sierpnia 2020 r. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł. Kończymy etap projektowania odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok o długości prawie 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na IV kwartał 2023 r.
Kalendarium
węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Bieruń (bez węzła)
- czerwiec 2022 r. – planowany termin podpisania umowy
- III kwartał 2025 r. – planowany termin zakończenia
węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
- listopad 2021 r. - podpisanie umowy
- 2023 r. – planowany termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1×1
- grudzień 2024 r. - planowany termin zakończenia
węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice
- maj 2020 r. – podpisanie umowy
- sierpień 2023 r. - planowany termin zakończenia
Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem)
- sierpień 2020 r. - podpisanie umowy
- listopad 2023 r. – planowany termin zakończenia
źródło: dwakwadranse.pl
Napisz komentarz
Komentarze