Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 07:26
PRZECZYTAJ!
Reklama dotacje rpo

Moto rady Autokliniki - wiosenna kosmetyka

Moto rady Autokliniki - wiosenna kosmetyka

 

Choć temperatury na nie rozpieszczają, to wiosnę widać na każdym kroku. Wiosenne porządki robimy na podwórkach, ogródkach, balkonach, więc nie zapomnijmy także o naszych „czterech kółkach”. Spokojnie możemy się zająć sprawami związanymi z estetyką naszego pojazdu i dokładnie obejrzeć jak wygląda powłoka zewnętrzna naszego auta oraz jego podwozie.

 

W czasie zimy jeździliśmy po drogach posypywanych mieszankami powodującymi topnienie zamarzającego śniegu na jezdni lub poprawiającymi przyczepność. Najczęściej jest to mieszanka piasku z solą. Jednym słowem chemia, która z jednej strony poprawia bezpieczeństwo jazdy na śliskich drogach, z drugiej – działa negatywnie na stan lakierów i podwozia. Ale coś za coś. Żeby zobaczyć czy zimowe utrzymanie dróg miało wpływ na nasz pojazd, przed oględzinami musimy go dokładnie umyć. Przy takim myciu po zimie, nie powinniśmy żałować ani wody, ani piany, choć bez przesady. Z jednym zastrzeżeniem: przy myciu samochodu, nie korzystajmy ze środków stosowanych w gospodarstwie domowym. Są dobre do zmywania garnków, ale nie karoserii. Tutaj wybór jest ogromny i możemy znaleźć dobre szampony samochodowe, wcale nie takie drogie.

Po umyciu i wysuszeniu nadwozia, możemy zacząć oględziny. Szczególną uwagę należy zwrócić na miejsca, gdzie wyrzucane spod kół błoto, gromadziło się dłużej. Nadkola, tylna klapa, listwy, progi i pas przedni. Jeśli znajdziemy delikatne zarysowania, możemy je zostawić, po pokryciu karoserii środkiem konserwującym. W przypadku głębszych rys lub odprysków lakieru, konieczna jest wizyta u lakiernika. Usunięcie braków nie tylko poprawia estetykę, ale przede wszystkim przedłuża żywotność nadwozia. Podobnie jak solidna konserwacja karoserii. Pokrycie powierzchni lakierowanych środkiem z dodatkiem teflonu sprawi, ze lakier nie tylko wygląda jak nowy, ale przede wszystkim nie „łapie” kurzu, a rozbite na nim owady spływają pod strumieniem wody i w ten sposób likwidujemy ogniska korozji.

Następną czynnością są oględziny podwozia. W tym przypadku musimy skorzystać z kanału lub podnośnika. Oglądając podwozie, sprawdzamy stan przewodów hamulcowych, uszczelek, elementów gumowych, oglądamy układ wydechowy, jego mocowanie, stan podkładek i „zawieszek” oraz stan podwozia. Jeśli znaleźliśmy odpryski czy ogniska korozji, dokładnie czyścimy te miejsca, odrdzewiamy i zabezpieczamy punktowo. Nie jest to trudne, ale konieczne dla przedłużenia żywotności auta.

Jerzy Paja


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama