Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 13 września 2024 20:47
PRZECZYTAJ!
Reklama

Zdążą do września?

Według planu remont Drogi Wojewódzkiej 934 na odcinku Imielin - Chełm Śląski - Bieruń, powinien zakończyć się we wrześniu tego roku. Inwestorzy i wykonawcy nie wspominają nic o opóźnieniach, choć gołym okiem widać, że pracy zostało jeszcze sporo.
Zdążą do września?

Źródło: dw934-imielin-dk44.pl

Dwa lata temu, w czerwcowym wydaniu „Naszego Powiatu” zamieściliśmy artykuł o rozpoczęciu przebudowy Drogi Wojewódzkiej 934. Umowę pomiędzy Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach a firmą Strabag, podpisano w imielińskim magistracie. Wielu z pozujących wówczas do zdjęcia samorządowców nie ma już w lokalnej i regionalnej polityce. Ludzie się zmieniają, ale inwestycja trwa i - co najważniejsze - jest realizowana bez większych przeszkód i opóźnień. Podczas podpisywania umowy mówiono o kluczowej inwestycji drogowej w naszym regionie i nie było w tych słowach cienia przesady. DW 934 jest ważnym odcinkiem tranzytowym pomiędzy Śląskiem a Małopolską. Przez imielińsko-bieruński odcinek przejeżdża dziennie nawet 20 tys. samochodów i jest to jedno największych natężeń ruchu nie tylko w naszym regionie, ale w całej Polsce. Z tego powodu droga zyskała przydomek „wąskiego gardła”.

Trasa stanowi uzupełnienie kluczowej sieci drogowej, łącząc DK44 i S1.

Jest to jeden z głównych szlaków dojazdowych do KWK „Piast”, jak również terenów przemysłowych, na których znajduje się, m.in. firma FIAT. DW 934 jest drogą o znaczeniu tranzytowym dla dostawców i dystrybutorów oraz dla pracowników dojeżdżających do zakładów pracy w naszym regionie. Taki poziom eksploatacji musiał doprowadzić do zniszczenia jezdni i uszkodzeń w systemie odwodnienia. To nie był jedyny problem. Ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie został właściwie odseparowany co negatywnie wpływało na bezpieczeństwo. Nie licząc półtorakilometrowego odcinka wyremontowanego w 2010 roku, DW 934 nie była modernizowana od prawie 60 lat! Po dekadach starań remont doszedł wreszcie do skutku i powoli dobiega końca.

Wykonawca miał na to 27 miesięcy, a termin planowanego zakończenia inwestycji upływa we wrześniu tego roku.

Inwestycja objęła przebudowę konstrukcji nawierzchni i ujednolicenie jej szerokości, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych oraz zjazdów. Inwestycja zamknęła się kwotą ponad 173 mln zł. Pieniądze pochodzą z rządowego funduszu Polski Ład. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama