Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 18:38
PRZECZYTAJ!
Reklama

90 mln zł do rozdania w konkursie ZUS

90 mln zł do rozdania w konkursie ZUS

 

Trwa nabór wniosków w konkursie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dla firm na dofinansowanie projektów poprawiających bezpieczeństwo pracy. W puli jest 90 mln zł. Czasu na złożenie dokumentacji do ZUS zostało niewiele, bo wnioski o dofinansowania można składać tylko do 8 lipca.

 

ZUS nagrodzi projekty, które zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi. Pracodawca może otrzymać nawet 300 tys. zł na swoje działania. - Dofinansowanie może dotyczyć m.in. inwestycji, które zmniejszą nadmierny hałas, promieniowanie, zapylenie w miejscu pracy czy na też sprzęt, który zwiększa bezpieczeństwo pracy na wysokości. Lista możliwości jest długa – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dofinansowanie może pokryć do 80 proc. szacowanej wartości projektu i wynieść od 10 tys. do 300 tys. zł na jednego pracodawcę. Łączna kwota, jaką ZUS planuje wydać na poprawę bezpieczeństwa w zakładach pracy, wynosi w tym roku budżetowym 90 mln złotych.

- W konkursie mogą wziąć udział aktywni przedsiębiorcy, którzy nie zalegają z opłacaniem składek i podatków oraz nie korzystali z dofinansowania ZUS w ostatnich trzech latach. Nie mogą też znajdować się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem – wskazuje rzeczniczka.

Szczegóły konkursu, regulamin i wzory niezbędnych dokumentów są dostępne na stronie internetowej www.prewencja.zus.pl. Najlepsze projekty wybiorą eksperci Centralnego Instytutu Ochrony Pracy.

W poprzedniej edycji konkursu z dofinansowania ZUS skorzystało około tysiąca pracodawców w Polsce. Środki pochodzą z części funduszu wypadkowego przeznaczonej na działania zapobiegające wypadkom.

 

Beata Kopczyńska
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa śląskiego


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Reklama
News will be here
Reklama
News will be here
Reklama